Blog > Komentarze do wpisu

Nowości i zapowiedzi (sierpień 2018): jazz i klasyka

* Hi-Fi i Muzyka 7-8/2018

Po kilku miesiącach przerwy w dziale muzycznym miesięcznika "Hi-Fi i Muzyka", mimo radykalnego ograniczenia w ostatnich numerach ilości opisów nowych albumów, powróciły recenzje płyt winylowych. To dobrze, bowiem gdzie jeśli nie w czasopiśmie koncentrującym się na jakości dźwięku, powinny ukazywać się rekomendacje aktualnych płyt analogowych. Na stronie 88 znajdziemy dwa teksty, pod którymi miałem przyjemność się podpisać: pierwszy z nich to przegląd albumu Barry'ego Gibba: "In The Now", drugi natomiast dotyczy nowego albumu Ala Di Meoli: "Opus".
Wśród dziewięciu recenzji płyt CD, jakie znajdziemy w numerze 7-8/2018, umieszczono też opis albumu: "Feliks Nowowiejski - Symphonies Nos. 2 & 3", który omawiany był również na LongPlay.blox.pl.

* nowe płyty

- jazz

Dziś (3 sierpnia) nakładem wytwórni SJ Records ukazał się album firmowany nazwiskiem urodzonego w Szczecinie, a w ciągu ostatnich 10 lat mieszkającego w ...Nowej Zelandii pianisty i kompozytora Michała Martyniuka. Płyta zatytułowana "Nothing To Prove" nagrana została podczas sesji w polskim Cavatina NP Studios, oraz nowozelandzkim studio Bigpop, a mixe całości przygotował Przemysław Jarosz. Grającemu na fortepianie i syntezatorach kompozytorowi ośmiu utworów wypełniających album towarzyszą młodzi polscy muzycy: saksofonista Jakub Skowroński, gitarzysta Kuba Mizeracki, Bartek Chojnacki (kontrabas) i Kuba Gudz (perkusja), oraz Miguel Fuentez (instr. perkusyjne), Tama Waipara (wokal) i w jednym z utworów Sebastian Skrzypek (perkusja).

"You And The Night And The Music" to tytuł debiutanckiego albumu 26-letniej nowojorskiej tancerki, modelki, ale przede wszystkim obiecującej wokalistki jazzowej Lucii Jackson. Płytę wypełniają zarówno nowe piosenki, jak utwory wybrane z amerykańskiej klasyki, takie jak m.in. "Just One Things" Cole Portera, "Sophisticated Lady" Duke'a Ellingtona czy "I'm A Fool To Want You" Franka Sinatry, oraz kompozycja Lennona i McCartneya: "And I Love Him". Producentem, aranżerem utworów i kierownikiem zespołu towarzyszącego wokalistce jest jej ojciec, znany i ceniony od lat gitarzysta jazzowy Ron Jackson, którego gra stanowi na płycie równie silny głos jak wokal Lucii. Na płycie dominuje klimat bossanovy i tanga, podszytych swingiem i stricte jazzowymi aranżacjami. Urodzona w Nowym Jorku, a dorastająca w Madrycie Lucia Jackson śpiewa i tańczy od dziesiątego roku życia, mając za sobą staranne wykształcenie zdobyte w prestiżowej Escuela de Musica Creativa i Professional Dance Conservatory. Zanim zdecydowała się na solowy debiut, z powodzeniem występowała z orkiestrami jazzowymi Buda Maltina, Marty'ego Schwartza i Arta Lillarda. Album "You And The Night And The Music" ukaże się 14 września 2018.

Trębacz i kompozytor, ale też pianista i wokalista Michael Sarian, zaczął grać na fortepianie w wieku sześciu lat, a pierwszą trąbkę otrzymał w wieku lat trzynastu. Urodzony w Kanadzie, wychowany w Argentynie, a od kilku lat osiadły w Nowym Jorku, od poczatku swej muzycznej działalności czerpie z doświadczeń i dorobku kulturalnego miejsc w jakich dane jest mu przebywać. Występował i koncertował profesjonalnie z rozmaitymi grupami: od progresywnych zespołów rockowych, poprzez grupę disco grającą na plaży w Urugwaju, na dużych składach orkiestrowych zakończywszy. W Nowym Jorku odnalazł się jako wyborny muzyk jazzowy, z powodzeniem występując w takich miejscach jak Blue Note Jazz Club, Jazz Lincoln Center czy The Iridium Jazz Club. Jego formacja Michael Sarian & The Chabones zdobywa coraz większą renomę wystepując przed coraz bardziej wymagającym audytorium. 8 września prestiżowa wytwórnia Zoho Music opublkuje już trzeci album zespołu: "León" (w języku hiszpańskim: lew), którego tytuł odnosi się do bujnej rudej czupryny i brody Michaela. Płytę wypełnia pięć zupełnie nowych kompozycji trębacza zarejestrowanych w New Jersey pod koniec ub.roku.

Dave Stryker to dziś jeden z najbardziej fascynujących gitarzystów jazzowych, dysponujący rozpoznawalnym soundem i charakterystycznym sposobem frazowania. W 2016 roku cieszyliśmy się płytą "Routes" nagraną w składzie prowadzonym przez muzyka wraz z saksofonistą Stevem Slagle, oraz albumem "Eight Track II" zrealizowanym w kwartecie. Rok później natomiast ukazał się już 28. jego album w roli lidera: "Strykin' Ahead", nagrany także w formule kwartetu. Dave Stryker to także wzięty producent i aranżer, z którego usług korzystają rozmaici artyści. 7 września ukaże się album jazzowej wokalistki Rachel Caswell: "We're All in The Dance", zrealizowany przy nieocenionym udziale Strykera. Na płycie znajdziemy nasączone wyjątkową ekspresją utwory wybrane z dorobku rozmaitych artystów. W programie albumu umieszczono m.in. "Fragile" Stinga, "I Didn't Know What Time It Was" Lorenza Harta i Richarda Rodgersa, "Tell Me A Bedtime Story" Herbiego Hancocka, "Dexterity" Charliego Parkera i "Reflections" Jona Hendricksa i Theloniousa Monka. Wokalistce Rachel Caswell towarzyszy wyborny skład, w którym poza grającym na gitarze Davem Strykerem, znaleźli się: stały współpracownik Terence'a Blancharda, pianista Fabian Almazan, basistka zespołu Pata Metheny'ego Linda May Han Oh i topowy nowojorski perkusista Johnathan Blake.

Pochodzący z Newark w stanie New Jersey, a od lat zamieszkały w Londynie wokalista Allen Austin-Bishop, po roku od czasu publikacji debiutanckiego albumu "Sorry Grateful", proponuje kolejny album, który podobnie jak pierwszą płytę charyzmatycznego artysty zdominowały standardy. W programie albumu "No One Is Alone", który ukaże się 7 września, znajdziemy m.in. takie nieśmiertelne amerykańskie przeboje jak: "The Way We Were", "Summertime", "Alfie", czy wreszcie umieszczone na końcu albumu koncertowe nagranie słynnego angielskiego hymnu protestanckiego "Amazing Grace". W zakresie instrumentacji klasycznych tematów z dorobku takich twórców jak George Gershwin i Burt Bacharach, Allen Austin-Bishop ponownie zaufał zespołowi, z którym zrealizował swój pierwszy album. Tworzą go: pianista Alex Maydew, Mao Yamada (bass) i Rob Hervais-Adelman (instr. perkusyjne).

Urodzony w Paryżu w 1952 roku pianista i kompozytor Roger Davidson jest artystą wyjątkowo wszechstronnym. Ceniony w środowisku miłośników muzyki klasycznej, jest jednocześnie wyjątkowym instrumentalistą swobodnie poruszającym się w estetyce tanga, muzyki klezmerskiej, rytmów latynoamerykańskich i oczywiście jazzu. Davidson jest także autorem dwóch cieszących się sporym powodzeniem książek na temat brazylijskiej muzyki. Wraz z osiadłymi w Nowym Jorku brazylijskimi muzykami, oraz znakomitym wibrafonistą i wirtuozem harmonijki ustnej Hendrikiem Meurkensem, w roku 2017 pianista nagrał wypełniony własnymi kompozycjami album: "Oraçâo Para Amanhâ" (2017). Kolejną płytą muzyka firmowaną szyldem: Roger Davidson Quartet featuring Hendrik Meurkens, jest album: "Music From The Heart", jaki ukaże się 4 września nakładem wytwórni Soundbrush.

Wokalistkę Rebeccę Angel znamy z przebojowej piosenki "Jet Samba", która latem 2016 roku pojawiła się na wielu amerykańskich listach radiowych. Nowa płytka 22-letniej piosenkarki: "What We Had", wyprodukowana przez Jasona Milesa, odpowiedzialnego za nagrania takich artystów jak m.in. Miles Davis, Grover Washington Jr. czy Luther Vandross, poza dwiema premierowymi piosenkami skomponowanymi przez wokalistkę wraz z ojcem Dennisem Angel, zawiera mało znaną kompozycję Hoagy Carmichaela "Winter Moon", brazylijską piosenkę "Agora Sim", oraz dwa mixy standardu Leibera i Stollera "Stand By Me" i dwa nowe remixy jej przeboju sprzed dwóch lat: "Jet Samba". Warto zwrócić uwagę na muzyków towarzyszących Rebecce, wśród których znaleźli się poza wspomnianym Jasonem Milesem (instr. klawiszowe): znani z koncertów w Polsce James Genus (kontrabas) i Reggie Washington (gitara basowa), a także ceniony perkusjonalista Mino Cinelu.

Od 2014 roku osiadły w Nowym Jorku perkusista, kompozytor i pedagog Samuel Martinelli zabłysnął w ostatnim czasie kilkoma ciekawymi projektami muzycznymi, pośród których warto wymienić koncertujące w klubach, specjalizujące się bossa novie trio Tres Urbanos, czy cykl mistrzowskich kursów muzyki brazylijskiej Brazilian Clef, w Nowym Jorku i Connecticut. Rok 2018 przynosi pierwszy album artysty, zrealizowany z muzycznymi "towarzyszami broni" Martinelliego: nominowanym do Nagrody Grammy trębaczem Claudio Roditim, japońskim pianistą Tomoko Ohno, oraz współpracownikiem samego Clarka Terry, basistą Marcusem McLaurine. Na krążku "Crossing Paths" znajdziemy sześć autorskich kompozycji Samuela Martinelli, oraz tematy z dorobku wielkich jazzowych mistrzów: Sonny'ego Rollinsa i Dizzy'ego Gillespie. Album w idealnych proporcjach łączy jazz z brazylijską bossa novą, stanowiąc wspaniałą kontynuację dzieła zapoczątkowanego przez Antonio Carlosa Jobima, Sergio Mendesa czy Joao Gilberto.

Pod koniec ubiegłego roku minęło równo 60 lat od premiery jednego z najsłynniejszych musicali wszech czasów: "West Side Story". Z kolei 28 sierpnia bieżacego roku przypada 100-rocznica urodzin jego twórcy: genialnego amerykańskiego kompozytora, pianisty i dyrygenta, Leonarda Bernsteina. Opowiedziana fenomenalną muzyką historia miłości dwojga młodych ludzi, ukazana na tle gangsterskich porachunków w Nowym Jorku lat 50-tych, doczekała się niezliczonej ilości spektakli na całym świecie, oraz ekranizacji która po postacią filmu Roberta Wise’a i Jerome’a Robbinsa z 1961 roku wchodzi w skład nieśmiertelnego kanonu amerykańskiego kina muzycznego. Ciągle pojawiają się nowe wersje przedstawienia, a poszczególne utwory wybrane z "West Side Story", takie jak m.in.: "America", "Maria" czy "Somewhere", stały się standardami, po które ciagle sięgają kolejni muzycy ze świata jazzu, muzyki pop i rocka. Wyjątkowym przedsięwzięciem upamiętniającym przypadające w 2017 i 2018 roku rocznice, jest dwupłytowy album pochodzącego z Puerto Rico amerykańskiego perkusisty Bobby'ego Sanabrii. Wielokrotnie nominowany do Nagrody Grammy muzyk opracował kompletną muzykę stworzoną przez Bernsteina do "West Side Story" i zarejestrował ją w Dizzy's Club Coca-Cola w Nowym Jorku wraz z własną 21-osobową międzypokoleniową orkiestrą: Bobby Sanabria Multiverse Big Band. Opracowana na big band, nasycona latynoskim duchem muzyka Bernsteina z kanonicznego musicalu jaka wypełnia wydany 20 lipca album "West Side Story Reimagined" brzmi doskonale. Piękne również pod względem edycyjnym wydawnictwo jakie ukazało się nakładem wytwórni Jazzheads zawiera 16-stronicową książeczkę z rzadkimi fotografiami Leonarda Bernsteina.

Obecny na scenie od ponad pięciu dekad pianista, band leader, kompozytor, aranżer, producent i pedagog z Rio de Janeiro, Antonio Adolfo już w latach 60-tych prowadził własne trio oraz współpracował z takimi wykonawcami jak Flora Purim czy Carlos Lyra, a jego kompozycje mają w swym repertuarze m.in. Stevie Wonder, Dionne Warwick i Herb Alpert. Muzyk prowadzi bardzo aktywną działalność, w ostatnim czasie pomagając również jako producent, kompozytor i muzyk, swej śpiewającej córce Carol Saboya ("Carolina", 2016), okrzykniętej mianem Nowego Odkrycia Brazylijskiej Piosenki. Po albumach "Tropical Infinito" (2016) i wypełnionym utworami Wayne'a Shortera "Hybrido" (2017), Antonio Adolfo proponuje płytę zatytułowaną: "Encontros - Orquestra Atlantica", na której znajdziemy 9 nowych nasączonych latynoskim duchem kompozycji, oraz ciekawą wersję "Milestones" Milesa Davisa. W nagraniach pianiście towarzyszy grono sprawdzonych od lat muzyków stanowiących silny fundament brazylijskiej sceny jazzowej, w tym znani z poprzednich albumów artysty: gitarzysta Leo Amuedo, kontrabasista Jorge Helder, perkusista Rafael Barata, wokalista Ze Renato, oraz grający na instrumentach dętych Jessé Sadoc, Marcelo Martins i Serginho Trombone.

Obchodzący w tym roku swe 40-urodziny turecki basista i kompozytor Oytun Ersan współpracuje z rozmaitymi artystami angażując się w różne projekty. Wśród muzyków, z którymi Ersan pozostaje w stałych relacjach artystycznych wymienić można Gary'ego Husbanda, Deana Browna i Ericka Marienthala. W roku 2015 Oytun Ersan przedstawił światu swój własny projekt, który pod postacią albumu "East Meets West" zyskał szerokie uznanie odbiorców, a także najbardziej wymagających krytyków jazzowych (w tym piszących dla m.in. "Bass Musician Magazine" i "All About Jazz"). Jego nową płytą jest "Fusiolicious", do której nagrania Ersan zaprosił całą armię znakomitych muzyków jazzowych. Siedem kompozycji basisty wypełniajacych album to muzyka stanowiąca mieszankę progresywnego jazzu, fusion i funku.

Holenderski wirtuoz harmonijki ustnej Hendrik Meurkens zwany ''Artem Tatumem harmonijki'' i laureat Grammy pianista Bill Cunliffe, przygotowali piękny, stylowy kameralny album, na którym poza własnymi kompozycjami sięgnęli też po utwory będące dla obu artystów bardzo ważnymi i inspirującymi. Pośród nich znajdziemy m.in. "Miyako" Wayne'a Shortera, "Young And Fine" Joe Zawinula, "Invitation" Bronisława Kapera i "Wave" Antonio Carlosa Jobima. Obu muzyków znamy w ostatnim czasie z rozlicznych kolaboracji z takimi artystami jak choćby: Herb Ellis, Charlie Byrd, Roger Davidson, Misha i Albare (Meurkens), czy Joe La Barbera, Gary Grey, Freda Payne i Lynn Stanley (Cunliffe). Mimo iż artyści niejednokrotnie spotykali się podczas rozmaitych okazji, album zatytułowany "Cabin In The Sky" stanowi dla nich pierwszą okazję tak bliskiej współpracy.

Norweski pianista, kameralista, akompaniator, pedagog, aranżer i kompozytor Hakon Skogstad, specjalizuje się w muzyce klasycznej i argentyńskim tango. Jak dotąd jego muzyką zachwycano się podczas koncertów w USA, Argentynie, Niemczech, Szwecji i Norwegii. Teraz dzięki płycie zatytułowanej stosownie do zawartości: "Two Hands To Tango", o tym w jaki sposób artysta potrafi przetransponować tematy powszechnie kojarzone z bandoneonem i orkiestrą na fortepian solo, przekonać może się reszta świata. Utwory wybrane z klasyki tanga, Hakon Skogstad uzupełnił dwiema własnymi kompozycjami utrzymanymi w konwencji argentyńskiego tanga. Pianista z wdziękiem i prawdziwą pasją porusza się między partiami basowymi, akordami i melodyką, sprawiając iż od płyty doprawdy trudno się oderwać.

Osiadły w Nowym Jorku pianista, kompozytor i producent muzyczny pochodzenia rosyjsko-żydowskiego Misha Piatigorsky (siostrzeniec legendarnego wiolonczelisty Gregora Piatigorsky'ego), jest bardzo aktywnym muzykiem realizującym się na wielu płaszczyznach. Poza tak spektakularnymi projektami jak prowadzenie 20-osobowej The Sketchy Orkestra, artysta prowadzi też własne trio jazzowe, współtworzone z kontrabasistą Charliem Doughertym i perkusistą Samem Fishmanem. Właśnie taki skład zaprezentował się podczas koncertu w Glen Rock Jewish Center w New Jersey. Misha Piatigorksy Trio prowadzone przez artystę nazwanego przez Boston Globe: "łączącym świat muzyki klasycznej z jazzem i popem" na płycie "Stained Glass & Technicolor Grooves" proponuje program zdominowany oryginalnymi kompozycjami, w którym znalazło się też miejsce m.in. na porywającą wersję "Inside Straight" Cannonballa Adderleya.

Płyta "Reemergence" firmowana nazwiskiem wirtuoza organów Hammonda Jareda Golda, to album zrealizowany w składzie złożonym z doskonale rozumiejących się muzyków, mających za sobą niezliczoną ilość wspólnych projektów. Jednym z nich był kwintet Soul Jazz Factor, który mieliśmy okazję usłyszeć podczas koncertów w Polsce w 2015 roku. Z tego składu wywodzi się doskonale znany miłośnikom jazzu trębacz Jeremy Pelt, którego grę słyszymy na płycie. Poza Goldem i Peltem na "Reemergence" grają: wszechstronny gitarzysta Dave Stryker (także producent albumu) i genialny perkusista Billy Hart. Nic dziwnego, iż mamy do czynienia z muzyką na najwyższym z możliwych poziomie. W programie płyty znalazły się mistrzowskie interpretacje tematów m.in. George'a Gershwina, Steviego Wondera, Lennona i McCartney'a i Ornette Colemana. Palce lizać!

Perkusista McClenty Hunter Jr. należy dziś do najbardziej kreatywnych postaci amerykańskiego jazzu, o współpracę z którym zabiegają najwięksi artyści. Jest stałym członkiem zespołów Kenny'ego Garretta i Dave'a Strykera, z którymi nieustannie koncertuje i nagrywa. Mimo to w roku 2018 postanowił opublikować album firmowany własnym nazwiskiem. "The Groove Hunter" to płyta, na której usłyszymy tak znakomitych muzyków jak trębacz Eddie Henderson, wspomniany wcześniej gitarzysta Dave Stryker, pianiści Eric Reed i znany z tria Christiana McBride'a a także znakomitego albumu "Reach" (2017) Christian Sands, oraz podobnie jak Hunter wywodzący się z grupy Kenny'ego Garretta basista Corcolan Holt. Zrealizowane w dwóch różnych konfiguracjach nagrania to cztery własne kompozycje perkusisty, oraz pięć fenomenalnych wersji utworów z dorobku m.in. Wayne'a Shortera, Steviego Wondera i Johna Coltrane'a.

Bracia Peter (gitarzysta) i Bernhard Meyer (basista) to doskonale znany w Niemczech jazzrockowy tandem od kilku już lat intensywnie udzielający się na muzycznej scenie za Odrą. Wraz z perkusistą Moritzem Baumgärtnerem znani są jako Melt Trio, ale także współtworzą inne rozliczne konstelacje jak: Lea W. Frey Trio, MSV Brecht czy zespół australijskiego songwritera Dana Freemana. W roku 2014 Bernhard Meyer po owocnej współpracy z Ericem Schaferem i Kurtem Rosenwinkelem, opublikował doskonały album ''Patch Of Light''. Najnowszym projektem braci Meyerów jest firmowany jako: Meyer / Slavin / Meyer / Black, album "Other Animal". Pod pozostałymi nazwiskami kryją się: multiinstrumentalista (saksofony, flet, klarnet, syntezatory) Wanja Slavin oraz znany z zespołów m.in. Tima Berne'a i Uri Caine'a perkusista Jim Black.

Miłosz Bazarnik Trio to formacja będąca kontynuacją działalności składu Voodd Mob. Zespół wraz z liderem składu, pianistą Miłoszem Bazarnikiem tworzą: basista Krystian Teliżyn i perkusistka Liliana Zieniawa. Debiutancką płytę formacji: "Trip Of A Lifetime", wypełniają autorskie kompozycje pianisty zajmujące 29 minut albumu, do których w formie bonusu dołożono koncertowe nagranie zarejestrowane w krakowskim Kinoteatrze Wrzos. Młodzi jazzmani proponują muzykę pełną nowatorskich pomysłów i rozwiązań, oraz śmiałych nawiązań do estetyki muzyki klasycznej.

- klasyka

Austriacki kompozytor Hugo Reinhold (1854-1935) pozostawił po sobie kilkanaście cykli fortepianowych, utwory na orkiestrę smyczkową, kompozycje kameralne oraz kilka zbiorów pieśni solowych i chóralnych. Reinhold nie należy dziś do twórców, którego utwory są często wykonywane, a co z tym się wiąże, powszechnie znane. Tym bardziej cieszy fakt ukazania się albumu przypominającego jego kompozycje na fortepian i duet skrzypiec z fortepianem. Absolwentka Wrocławskiej Akademii Muzycznej Aleksandra Milcarz na płycie zatytułowanej "Hugo Reinhold - Utwory wybrane" wykonuje pięcioczęściowe "Traumbilder op.63", cykl "Klavierstucke op.52", oraz wraz z grającym na skrzypcach Tomaszem Bolewiczem "Sonatę na skrzypce i fortepian op.24".

Wielką gratką dla miłośników twórczości Fryderyka Chopina jest wznowienie albumu nagranego w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie przez wybitną pianistkę Bronisławę Kawalla, który pierwotnie ukazał się w 2001 roku. Pianistka przed laty zasłynęła jako niedościgniona interpretatorka utworów Johanna Sebastiana Bacha, jednak albumem: "Chopin", udowodniła swą wyjątkową maestrię i kunszt także w repertuarze chopinowskim. Na płycie słyszymy Mazurki op. 6 i op. 7, Nokturny op. 9, ale też Wariacje B-dur na temat „Je vends des Scapulaires” op. 12, "Andante spianato" i Wielki Polonez Es-dur op. 22.

Na albumie zatytułowanym "Momentum", francuska pianistka Blandine Waldmann sięga po utwory Modesta Mussorgsky'ego, Johannesa Brahmsa i Alexandra Scriabina. Program zestawiony z utworów programowych, wariacji, miniatur fortepianowych i nawiązujących do chromatyki, odsłania szerokie możliwości techniczne i interpretacyjne laureatki wielu międzynarodowych konkursów. Na uwagę zasługują słynne "Obrazki z wystawy" wykonane zgodnie z pierwotnym zamysłem Mussorgsky'ego z 1874 roku, a więc na fortepian solo. Warto przypomnieć, iż powszechnie znaną jest wersja opracowana na orkiestrę przez Maurice'a Ravela dopiero w 1922 roku, a więc 41 lat po śmierci rosyjskiego kompozytora.

Na trzech stylowo wydanych plytach "Bartłomiej Pękiel - Opera Omnia" zamieszczono zbiór utworów wybitnego polskiego kompozytora epoki baroku Bartłomieja Pękiela. Estetyczny box zawiera pierwsze w historii całościowe i kompletne opracowanie fonograficzne twórczości bodaj najważniejszego dla polskiej muzyki XVII wieku kompozytora. Część kompozycji to dzieła odnalezione w Archiwum Kapituły Katedralnej na Wawelu. Rejestracji utworów podjęła się jedna z najciekawszych polskich grup wokalnych, specjalizująca się w repertuarze XVI i XVII-wiecznym Octava Ensemble, a zespołowi towarzyszy Polska Orkiestra XVIII Wieku pod dyrekcją Zygmunta Magiery. Pierwsze dwie płyty wydawnictwa obejmują msze i dzieła instrumentalne, a na trzeciej znajdziemy motety i dzieła wokalno-instrumentalne.

teksty i skany: Robert Ratajczak

piątek, 03 sierpnia 2018, longplay_2010

Polecane wpisy

  • Przegląd płytowy (2018/37)

    * Path of June Z Japonii dotarła do nas nowa płyta genialnego gitarzysty i muzycznego innowatora, Takumi Seino . Podobnie jak poprzednie albumy artysty, płyta "

  • Muzyczna Gazeta (2018/12-2)

    * Poznańska Piętnastka, 09.12.2018 W ubiegłym roku pod kierownictwem Macieja Fortuny powróciła na sceny Poznańska Piętnastka - legendarna orkiestra rozrywkowa

  • Przegląd płytowy (2018/36): krajowe nowości

    * Do wszystkich zainteresowanych Nagrany we francuskim Les Studios de Meudon album "To Whom it May Concern" , stanowi podsumowanie 30-letniej kariery jednego z

Iwona GLINKA

Two Minutes

WEEZDOB COLLECTIVE
Star Cadillac

Piotr WOJTASIK
To Whom it May Concern
(2018)

Judith LORICK
The Second Time Around
(2018)

Mike BOGLE Trio
Dr.B!
(2018)

Juliusz Łuciuk
Choral Works
(2018)