Blog > Komentarze do wpisu

Nowości płytowe (grudzień 2018): jazz i klasyka

* Jazz Forum 12/2018

Ostatni tegoroczny numer magazynu Jazz Forum przynosi szereg relacji z koncertów i festiwali, oraz ciekawe wywiady z Freddym Colem, Nikolą Kołodziejczykiem, Kamilem Piotrowiczem i Kasią Pietrzko oraz fascynującą opowieść Dariusa Brubecka. Całą stronę wypełnia zapowiedź wydanej pod patronatem LongPlay.blox.pl płyty "Star Cadillac" zespołu Weezdob Collective, a w dziale recenzji znajdziemy m.in. przeglądy albumów opisywanych również w tym miejscu: Vladyslav Sendecki / Atom String Quartet "Le Jardin Oublie / My Polish Heart", Tubis Trio "Flashback" i Kamil Piotrowicz Sextet "Product Placement", oraz wydanych w serii Polish Jazz płyt: Laboratorium "Quasimodo", Wojciech Kamiński "Open Piano" i Extra Ball "Go Ahead".
Ja miałem okazję przygotować teksty dotyczące nowych albumów Emile Parisien Quintet "Sfumato Live In Marciac" (str.72) i Yellowjackets "Raising Our Voice" (str.72/73).
Do numeru czasopisma w wersji dla prenumeratorów dołączona została płyta Nikoli Lipskiej "Kolędy".

* nowe płyty

Kariera urodzonej w Austrii wokalistki i songwritterki Simone Kopmajer trwa już 15 lat. Artystka poza własnymi piosenkami chętnie sięga również po nieśmiertelne standardy jazzowe, każdorazowo nasycając je własnym rozpoznawalnym stylem interpretacji. Także oprawa instrumentalna śpiewanych przez nią piosenek zawsze utrymana jest na najwyższym z możliwych poziomie. Jej kolejny album "Spotlight On Jazz", będący mieszanką własnych kompozycji oraz utworów z dorobku m.in. Duke'a Ellingtona, Benny'ego Goodmana i Lil Hardin Armstrong, nagrany został kwintetem prowadzonym przez saksofonistę Terry'ego Myersa, wywodzącego się z szeregów legendarnej orkiestry Tommy'ego Dorseya. Pozostali muzycy składu to Paul Urbanek (fortepian), Martin Spitzer (gitara), Karl Sayer (kontrabas) i Reinhardt Winkler (perkusja). Tak znakomity skład muzyków towarzyszących delikatnemu i kojącemu głosowi Simone Kopmajer, zapewnia muzykę pełną magii i wyjątkowego uroku, a standardy takie jak "Moon Indigo" czy "Pennies From Heaven" brzmią na nowej płycie Simone doprawdy czarownie.

Wyjątkowym przedsięwzięciem spadkobierców legendarnego Gila Evansa jest cykl koncertów i seria płyt, stanowiące reaktywację słynnej The Gil Evans Orchestra. Synowie słynnego jazzowego innowatora Noah (producent nagrań) i Miles (trębacz), postanowili kontynuować dzieło ojca powołując do życia orkiestrę złożoną z najbardziej cenionych amerykańskich muzyków. Album "Hidden Treasures Volume One: Monday Nights", który ukazał się 7 grudnia jest pierwszą z trzech płyt prezentujących współczesne oblicze The Gil Evans Orchestra. To zarazem pierwsze nagrania studyjne wydane pod tym szyldem od ponad 40 lat. W podstawowym składzie zespołu znajdziemy takich muzyków jak m.in. Alex Foster i Chris Hunter (saksofony), Mark Egan (kontrabas) czy Mino Cinelu (instr. perkusyjne), a w poszczególnych utworach grają m.in. trębacz Jon Fadis, pianista Gil Goldstein, gitarzysta Vernon Reid czy basista Darryl Jones. Na pierwszym z trzech zapowiadanych albumów umieszczono siedem nagrań spośród zarejestrowanych w nowojorskim Avatar Studio 2016 i 2017 roku. Poza nowymi kompozycjami, znalazło się też miejsce na dwa utwory napisane jeszcze przez Gila Evansa: "Moonstruck" i "Eleven".

The 14 Jazz Orchestra to trzynastoosobowy jazzowy zespół pod dyrekcją Dana Bonsanti, którego instrumentarium składa się z 4 saksofonów, 2 puzonów, 3 trąbek, gitary, basu, klawiatury i perkusji. W skład formacji wchodzą cenieni studyjni muzycy z Południowej Florydy, mający na swym koncie współpracę z największymi artystami, zarówno jazzowymi (m.in. Stan Kenton, Woody Herman czy Sarah Vaughan), jak kojarzonymi z muzyką pop (Barbara Streisand, Bee Gees). Zespół specjalizuje się w wykonywaniu starannie zaaranżowanych i bogato brzmiących wersjach współczesnych utworów jazzowych takich twórców jak Billy Strayhorn, Joe Henderson, Chick Corea, czy Wayne Shorter. Na 1 stycznia planowana jest premiera albumu "The Future Ain't What It Used To Be", na którym pośród 11 tematów znajdziemy zaaranżowane przez Dana Bonsanti utwory Chicka Corei, Bustera Williamsa, A.C.Jobima, Wayne Shortera czy Jaco Pastoriusa. Warto wspomnieć, iż jednym z muzyków tworzących The 14 jest saksofonista Ed Maina, którego całkiem niedawno słuchaliśmy na autorskiej płycie "In the company of Brothers", a w dwóch utworach na zapowiadanym albumie "The Future Ain't What It Used To Be" gościnnie gra Randy Brecker.

Według legendy muzyka zwana później tangiem po raz pierwszy rozbrzmiewała nad rzeką Plate stanowiącą naturalną granicę między Argentyną a Urugwajem. Była to mieszanka niemieckiego walca, czeskiej polki, polskiego mazurka, hiszpańsko-kubańskiego habanera, afrykańskiego candombe i argentyńskiej milonga. Po latach tango dzięki wirtuozowi bandoneonu Astrowi Piazolli, ewoluowało do gatunku muzyki dalece wybiegającej poza ramy muzyki tanecznej. Powstały gatunek nazywany tango nuevo to muzyka łącząca tradycyjne elementy tanga z bluesem oraz muzyką jazzową i właściwymi dla niej elementami improwizacji. Mieszkająca w Chicago Carla Campopiano to urodzona i wychowana w Argentynie flecistka zafascynowana muzyką tango nuevo. Wraz z gitarzystą Angelem Colacillim i meksykańskim perkusistą Gustavo Cortinasem artystka tworzy trio hołdujące muzyce, w której rozkochana jest cała trójka instrumentalistów. Efektem pracy składu Carla Campopiano Trio jest wydany 7 grudnia album "Chicago/Buenos Aires Connection", zawierający ciekawe interpretacje tematów z dorobku pięciu kompozytorów, w tym oczywiście również wspomnianego Astora Piazzolli, którego kompozycje "Zita" i "Triumfal" zamykają cały album.

Pianista klasyczny Maksym Rzemiński jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie. Na scenie obecny jest od końca lat 80-tych, kiedy rozpoczął regularne występy publiczne zostając laureatem wielu konkursów pianistycznych. Pośród pierwszych sukcesów pianisty warto wymienić zajęcie w wieku zaledwie 13 lat, III miejsca podczas Konkursu Chopinowskiego w Niemczech. Jako artysta szeroko otwarty na Świat Muzyki i tkwiące w nim piękno, oraz jako instrumentalista i wyjątkowy interpretator gotów podjąć rozmaite wyzwania, muzyk postanowił zmierzyć się z magią muzyki filmowej. W roku 2015 ukazał się znakomity album "Inception", będący przeglądem słynnych tematów filmowych, nagranych solo przez pianistę obdarzonego silnie zarysowanym własnym stylem i sposobem interpretacji. Jak okazało się po trzech latach projekt ten doczekał się znakomitej kontynuacji pod postacią płyty "Maximus. The Greatest Movie Soundtracks". Tym razem jednak Maksym Rzemiński zrealizował album wraz z prowadzoną przez Dawida Runtza Radomską Orkiestrą Kameralną, aranżację wszystkich utworów powierzając z kolei, znanemu z formacji Atom String Quartet Krzysztofowi Lenczowskiemu.

Twórczość XVII-wiecznego włoskiego kompozytora Alessandro Stradelliego, do dziś pozostaje nieodkryta przez wielu miłośników muzyki klasycznej, a przede wszystkim zwolenników opery. Stradella odniósł sukces przede wszystkim jako niezależny kompozytor, piszący na zamówienie, oraz współpracujący z poetami, ale pozostawił po sobie także ponad trzysta utworów, pośród których znajdziemy kantaty, oratoria, oraz pięć oper. Jedną z nich mamy okazję poznać dzięki inicjatywie Instytutu Opery i wspólnemu projektowi warszawskich uczelni artystycznych: Akademii Teatralnej, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Akademii Sztuk Pięknych. Na starannie wydanej płycie DVD znajdziemy kompletne wykonanie napisanej w 1679 roku opery komicznej "Il Trespolo Tutore" z librettem Giovanni Cosimo Villifranchiego. Jest to zarazem pierwsze światowe wystawienie wersji oryginalnej tej opery po 1679 roku. Orkiestrą Instrumentów Historycznych Zakładu Muzyki Dawnej dyryguje Andrea De Carlo, a spektakl wyreżyserował Paweł Paszta.

Mieszkająca w Kanadzie polska pianistka Katarzyna Musiał, z powodzeniem koncertuje jako solistka, kameralistka, a także z orkiestrami w Ameryce Północnej, Europie, Azji i Afryce. Jak dotąd jej talent, błyskotliwy styl i znakomita technika dostrzeżone zostały poza granicami Polski. W Chicago Classical Review o pianistce napisano: „wielki talent obdarzony zdumiewającą techniką i interpretacyjną błyskotliwością”, z kolei New York Concert Review określił jej grę jako „czystą rozkosz... cudownie przedstawioną... przejrzyście precyzyjną… interpretację, która sięgała emocjonalnej głębi przy harmonijnej kolorystyce”, a według Beijing Press Katarzyna Musiał to: „pianistka, która oczarowuje swoich słuchaczy olśniewającą grą”. Dzięki wydanej w Polsce płycie "My Spanish Heart", mamy okazję skonfrontować entuzjastyczne recenzje z własnymi spostrzeżeniami. Album zawiera utwory na fortepian solo hiszpańskich kompozytorów: Isaaca Albeniza, Enrique Granadosa, Joaquina Turiny, Federico Mompou i Manuela de Falli.

"Women of Music - Songs" to program przygotowany przez jedną z najbardziej cenionych polskich mezzosopranistek, Urszulę Kryger i znakomitą pianistkę Agatę Górską-Kołodziejską. Panie postanowiły przypomnieć pieśni stworzone przez cztery wywodzące się z różnych kręgów kulturowych kompozytorki: Irene Wieniawski, Clarę Schumann, Cecille Chaminade i Agathe Backer Grondahl. Powstałe na przełomie XIX i XX wieku utwory stanowią doskonałą wizytówkę wokalno-instrumentalnej liryki reprezentowanej przez kobiety-kompozytorki, oraz ukazują nam rozmaite stylistyczne wpływy, którym ulegała ich twórczość.

Jedna z najznakomitszych oper narodowych "Straszny dwór" Stanisława Moniuszki to dzieło, które mimo swej szczególnej pozycji w środowisku miłośników opery, doczekało się niewielu rejestracji fonograficznych. Sztuka od 150 lat postrzegana za wybitną wizytówkę polskości przeniesionej do świata muzyki, dzięki inicjatywie artystów związanych z Akademią Muzyczną w Gdańsku (której patronem jest właśnie Moniuszko), doczekało się właśnie znakomitej wersji płytowej. Starannie wydany 2-płytowy album zawiera zapis koncertowej realizacji "Strasznego dworu", przygotowanej przez wybitnych pedagogów, solistów, chóry i orkiestrę pod batutą Zygmunta Rycherta z okazji 70-lecia istnienia Gdańskiej Uczelni.

Urodzony w 1957 roku kompozytor Andrzej Dziadek, należy do nielicznego grona współczesnych twórców, tak silnie nawiązujących w swych utworach do tradycji romantycznej. Monograficzny album "Andrzej Dziadek Orchestral Works" zawiera nagrania dokonane przez Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Chór i Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie, oraz znakomitych solistów. Płyta zawiera kompozycje tworzone przez artystę w ciągu blisko 30 lat, stanowiąc tym samym ciekawy przegląd stylistycznych przemian zachodzących w twórcości jednego z najwybitniejszych współczesnych kompozytorów jakim jest Andrzej Dziadek.

Budowanie swej muzycznej kariery polski pianista Adam Żukiewicz skoncentrował na krajach Ameryki Północnej, gdzie od lat uchodzi za cenionego muzyka bez problemu zapełniającego najbardziej prestiżowe sale koncertowe. Pianista zafascynowany muzyką współczesną regularnie prezentuje prawykonania nowych kompozycji. Adam Żukiewicz to także instrumentalista odnoszący się z wielkim szacunkiem do fortepianowej klasyki. Przeglądem muzycznych fascynacji pianisty jest album "The Beginnings", zawierający obok "Sonaty fortepianowej No.17" Ludwiga van Beethovena i "3 Mazurków, Op.59" Fryderyka Chopina, także kompozycje Jacobusa Kloppersa i Krystiana Kiełba, oraz prawdziwą niespodziankę w postaci specjalnie zaaranżowanej kompozycji Oscara Petersona "Goodbye Old Friend".

Album "Polska muzyka chóralna" nagrany przez Polski Chór Kameralny pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego jest rodzajem antologii kompozycji stworzonych na przestrzeni ostatnich kilku dziesięcioleci przez artystów zarówno ściśle związanych z chóralistyką, jak kompozytorów, dla których ta forma artystycznej wypowiedzi jest tylko jedną z wielu dziedzin działalności. Stąd w programie albumu znajdziemy zarówno utwory Juliusza Łuciuka i Pawła Łukaszewskiego, jak Augustyna Blocha, Wojciecha Kilara i Krzysztofa Pendereckiego. Płyta prezentuje również szerokie spektrum stylistyczne muzyki chóralnej, zestawiając obok siebie proste w odbiorze utwory z formami bardziej wyszukanymi i złożonymi pod względem faktury.

Powstałe z miłości do muzyki kameralnej w 2007 roku w Katowicach trio Extempore tworzą doświadczeni i wszechstronni instrumentaliści specjalizujący się w muzyce dawnej: skrzypaczka Małgorzata Malke, oraz znane z wyśmienitej płyty "Gamba Sonatas" małżeństwo klawesynistki i organistki Anny oraz grającego na violi da gamba Krzysztofa Firlusów. Płyta "Telemann Solos & Trios" jest zbiorem kompozycji mistrza baroku Georga Philippa Telemanna, dedykowanych różnym kameralnym konfiguracjom. Znajdziemy tu zarówno utwory wykonywane przez całe trio, jak nagrane solo na violi da gamba, skrzypcach i klawesynie.

Pieśni to w większości utwory powstałe w genialnym umyśle Fryderyka Chopina pod wpływem chwili, niejednokrotnie stanowiące rodzaj improwizacji do tekstów poetyckich. Te krótkie miniaturki stanowiące rodzaj muzycznego pamiętnika kompozytora, stanowią dziś nieocenionej wartości kulturalny skarb narodowy. Najnowszą płytą będącą zbiorem tych urokliwych miniaturek jest album "Chopin Songs, Op.74" zawierający, należące już do kanonu gatunku nagrania z 1988 roku, sopranistki Henryki Januszewskiej i pianisty Marka Drewnowskiego. Na płycie nie mogło zabraknąć najsłynniejszej pieśni Chopina, napisanej 1827 roku do słów Stefana Witwickiego "Życzenia" ("Gdybym ja była słoneczkiem na niebie..."), która otwiera program całego albumu.

Również "chopinowskm" i również zawierającym archiwalne nagrania, lecz o zupełnie innym charakterze jest 2-płytowy album "Chopin, konkurs, życie". Pierwsza płyta zestawu przynosi archiwalne nagrania pianistki Elżbiety Tarnawskiej z Konkursu Chopinowskiego z 1975 roku, druga: zapis audycji radiowej pod red. Anny Skulskiej "Zapiski ze współczesności", zrealizowanej w Studio Programu 2 Polskiego Radia w Warszawie, w 2016 roku. Elżbieta Tarnawska jest dziś profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a w latach 2005–2008 pełniła funkcję prorektora uczelni. Pianistka była finalistką IX Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina oraz laureatką Międzynarodowego Konkursu im. Marguerite Long – Jacques’a Thibaud w Paryżu.

Zestawione pod postacią jednego programu koncerty instrumentalne Marcina Błażewicza, Pawła Łukaszewskiego i Sławomira Czarneckiego, wypełniają album nagrany przez Filharmonię Kameralną Im. Witolda Lutosławskiego w Łomży pod dyrekcją Jana Miłosza Zarzyckiego, oraz znakomitych solistów. Na płycie zatytułowanej "Polish Contemporary Concertos" słyszymy m.in. znakomitego wiolonczelistę Tomasza Strahla i wybitnego saksofonistę Pawła Gusnara. Program albumu oscyluje wokół neoklasycyzmu i postmodernistycznej estetyki, mimo przekrojowego charakteru stanowiąc zwartą całość, pełną bogatej instrumentacji i ciekawych rozwiązań konceptualnych.

Komplet wszystkich kwartetów smyczkowych jednego z najciekawszych polskich kompozytorów współczesnych, pedagoga, krytyka muzycznego, eseisty, związanego z Warszawskim Uniwersytetem Muzycznym, Krzysztofa Baculewskiego, znajdziemy na najnowszym albumie belgijskiej grupy kameralnej Tana String Quartet. Pierwsze trzy Kwartety powstały jeszcze w latach 80-tych, ostatni jest dziełem z roku 2014. Muzyka Baculewskiego jaką poznajemy na płycie "Krzysztof Baculewski String Quartets" mieni się różnorodnością, przejrzystością faktury i obdarzona jest ogromną energią. Wielokrotnie nagradzany na całym świecie belgijski kwartet, zdaje się być idealnie dopasowanym do charakteru tych utworów składem.

Ważnym wydarzeniem fonograficznym okazać się może debiutancka płyta młodej skrzypaczki Marty Gębskiej. Artystka grająca na wyjątkowym instrumencie Gustave Vuillaumme z 1923 roku, jest laureatką wielu znaczących konkursów skrzypcowych, dysponującą wyjątkowym kunsztem wykonawczym, wyczuciem formy i znakomitą techniką. W programie płyty zatytułowanej "Per Musicam Ad Astra" znajdziemy brawurowo zagrane kompozycje Henryka Wieniawskiego, Witolda Lutosławskiego, Grazyny Bacewicz, Eugene Ysaye i Igora Frolova. Skrzypaczce w nagraniach towarzyszył pianista Grzegorz Skrobiński.

"First Date" to tytuł debiutanckiego albumu duetu fortepianowego Baayon Duo tworzonego przez Dorotę i Pawła Motyczyńskich, zasiadających przy jednym instrumencie. Na swój pierwszy album młodzi artysci wybrali arcydzieła na cztery ręce Muzio Clementiego, Claude'a Debussy'ego i Sergeya Rachmaninova. Pełne polotu, energii i żywiołowej spontaniczności interpretacje trzech odmiennych gatunkowo utworów, sprawiają iż muzyka zawarta na płycie porywa i bezwarunkowo wciąga słuchacza już od pierwszych dźwięków otwierającej album Sonaty Clementiego. Interpretacje niepozbawione są wyjątkowej wrażliwości i niezbędnego porozumienia wyczuwalnego w grze obojga pianistów.

Okrzyknięta mianem Cudownego Dziecka Skrzypiec młodziutka Gabrysia Balcerek jest największym odkryciem ostatnich lat polskiej wiolinistyki. Gabrysia naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 7 lat, a aktualnie jest uczennicą Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Mieczysława Karłowicza. Od najmłodszych lat bierze udział w rozlicznych ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach skrzypcowych, będąc już dziś laureatką ponad czterdziestu z nich. Jej płyta zatytułowana po prostu "Violin", jest zbiorem 14 miniatur skrzypcowych, spośród których aż cztery są dziełami Henryka Wieniawskiego. Młodej skrzypaczce towarzyszy orkiestra smyczkowa Sinfonia Viva pod batutą Tomasza Radziwonowicza.

Założona przez Agnieszkę Duczmal Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus w roku 2018 obchodzi jubileusz pięćdziesięciolecia działalności artystycznej. Niemal równolegle ukazały się dwie nowe płyty orkiestry od półwiecza będącej wizytówką polskiej kultury muzycznej w kraju i na świecie. Pierwsza z płyt: "Beethoven, Debussy, Korngold" zawiera trzy opracowane przez Agnieszkę Duczmal oraz Jakuba Kowalewskiego orkiestrowe transkrypcje dzieł Ludwiga van Beethovena ("Sonata księżycowa"), Claude Debussy'ego ("Kwartet smyczkowy g-moll op.10") i Ericha Wolfganga Korngolda ("Sekstet smyczkowy D-dur op.10") w nagraniu Orkiestry Amadeus pod batutą Agnieszki Duczmal.

Druga płyta Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus, jaka trafiła do nas w ostatnich dniach to album "Mieczysław Wajnberg Chamber Music", nagrany pod batutą Anny Duczmal-Mróz. Okazją do sięgnięcia po utwory Mieczysława Wajnberga jest przypadająca w styczniu 2019 roku 100-rocznica urodzin kompozytora. Album zawierający "I Symfonię kameralną op.145", "I Koncert na flet i smyczki" (ze znakomitym solistą Łukaszem Długoszem), oraz "III Symfonię kameralną op.151" odkrywa trzy różne oblicza kompozytora, począwszy od neoklasycyzmu, a skończywszy na muzyce inspirowanej twórczością Dymitra Szostakowicza.

Koreańska pianistka Won-Sook Hur muzyczne wykształcenie zdobyła w Wiedniu i Seulu, a dziś szczyci się niezliczoną ilością koncertów i recitali oraz wypracowaną opinią wyjątkowego wirtuoza klawiatury. Jej drugi wydany w Polsce przez wytwórnię DUX album "Beethoven, Ryu" (2017), zestawiał obok siebie cykl 33 wariacji Beethovena, z 7-częściową Suitę fortepianową współczesnego koreańskiego kompozytora Jeajoona Ryu. Na swym nowym albumie Won-Sook Hur zmierzyła się z polifonicznym dziełem wszechczasów, jakim są "Wariacje Goldergowskie" Johanna Sebastiana Bacha. Całość składająca się z 30 wariacji opartych na schemacie harmonicznym śpiewnej i urokliwej "Arii", wykorzystuje rozmaite formy muzyczne, których zestawienie stanowi nie lada wyzwanie dla pianistów. Warto posłuchać jak na płycie "Bach Golderg Variations BWV 988" znakomita koreańska pianistka poradziła sobie ze skomplikowaną fakturą cyklu.

To nie wszystkie nowe płyty, którymi zostałem w ostatnich dniach zasypany. O pozostałych albumach, kilka zdań znajdziecie w kolejnym wpisie tuż przed Świętami.

teksty i skany: Robert Ratajczak

środa, 19 grudnia 2018, longplay_2010

Polecane wpisy

  • 2019/9: Nowości i zapowiedzi płytowe

    Mimo iż rok tak naprawdę dopiero się zaczął, już dziś mogę stwierdzić iż początek 2019 rokuto okres owocujący w bardzo dużą ilość interesujących nowości płytowy

  • 2019/8: Z katalogu wytwórni DUX (2019/2)

    Poniżej drugi już w tym roku przegląd płyt z aktualnego katalogu niezwykle operatywnej wytwórni DUX . Znakomitym i bardzo reprezentatywnym zbiorem koncertów wsp

  • 2019/7: Nowości płytowe

    Na początku br. trafiła do nas pierwsza autorska płyta Michała Jarosa, która niewątpliwie zasługuje na miano jednego z największych wydarzeń jazzowych ostatnich

Paolo FRESU - Richard GALLIANO
Jan LUNDGREN

Mare Nostrum III
PREMIERA 25 STYCZNIA 2019

Cyrille AIMEE
Move On: A Sondheim Adventure
(premiera 22 lutego 2019)

Rudi FISCHERLEHNER
15 8 SLUM
(premiera 1 lutego 2019)

Alfredo RODRIGUEZ - Pedrito MARTINEZ
Duologue
(premiera 1 lutego 2019)

The CUBAN LATIN JAZZ
Juntos Por Siempre
(premiera 20 stycznia 2019)

Norman JOHNSON
The Art Of Life
(2018)